Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Οι «πρωτιές» της Αλις Μονρό στα Νομπέλ Λογοτεχνίας


«Μερικοί με ρωτούν αν είμαι έκπληκτος, αλλά όχι, δεν είμαι έκπληκτος: της άξιζε», δήλωσε ο Ντάγκλας Γκίμπσον, ο εκδότης των διηγημάτων της Αλις Μονρό, μετά την ανακοίνωση από τη Σουηδική Ακαδημία ότι στην 82χρονη καναδή συγγραφέα απονέμεται το Νομπέλ Λογοτεχνίας για το 2013.

Ωστόσο η επικράτηση της Μονρό είναι μια έκπληξη. Κατ' αρχάς ήταν έκπληξη για την ίδια. «Ηξερα πως ήμουν ανάμεσα στα φαβορί, αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να κερδίσω», δήλωσε η Αλις Μονρό στην εφημερίδα Toronto Star.

«Είμαι έκπληκτη και πολύ υπερήφανη. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένη από το γεγονός ότι το βραβείο αυτό θα κάνει τόσους Καναδούς να χαρούν», πρόσθεσε η Μονρό. «Χαίρομαι επίσης για το γεγονός ότι αυτό το βραβείο θα προσελκύσει περισσότερο την προσοχή στην καναδέζικη λογοτεχνία».

Η βράβευση της Αλις Μονρό είναι μοναδική. Κατ' αρχάς είναι η πρώτη λογοτέχνης από την Καναδά που τιμάται με Νομπέλ Λογοτεχνίας στα 112 χρόνια των βραβείων. Είναι μόλις η 13η γυναίκα στον μακρύ κατάλογο των κολοσσών των γραμμάτων που τιμήθηκαν από τη Σουηδική Ακαδημία.

Και η Σουηδική Ακαδημία ουδέποτε ως τώρα δεν είχε βραβεύσει συγγραφέα ο οποίος είχε να επιδείξει μονάχα διηγήματα.

Η 82χρονη Μονρό είχε δηλώσει τον περασμένο Ιούνιο στην εφημερίδα National Post ότι σκοπεύει να αποσυρθεί από τη συγγραφή. Οταν ρωτήθηκε από το δίκτυο CBC αν μετά τη βράβευσή της με Νομπέλ Λογοτεχνίας θα αναθεωρήσει απάντησε: «Δεν νομίζω, έχω μάλλον γεράσει»...
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...